ЗАТВЕРДЖЕНО наказом в.о.голови Приморського районного суду м. Маріуполя Донецької області від 09.03.2017 року № 4/01-07
|
||
ПОЛОЖЕННЯ про забезпечення доступу до публічної інформації у Приморському районному суді м. Маріуполя Донецької області
|
||
І. Загальні положення 1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації, що перебуває у володінні Приморського районного суду м. Маріуполя Донецької області (далі – Суд). 1.2. Суд є розпорядником публічної інформації, що відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом своєї діяльності. 1.3. Відповідальна особа за опрацювання, систематизацію, аналіз та ведення обліку інформації, що надається за запитами на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – запити) призначається наказом керівника апарату суду (або виконуючим його обов’язки заступником), надання консультацій під час оформлення запитів здійснює керівник апарату суду (або виконуючий його обов’язки заступник), контроль за їх розглядом здійснює керівник апарату суду (або виконуючий його обов’язки заступник) та голова суду (або виконуючий його обов’язки суддя). Відповідальна особа за опрацювання, систематизацію, аналіз та ведення обліку інформації, що надається за запитами на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» далі по тексту позначається як Відповідальна особа. 1.4. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон). 1.5. Дія цього Положення не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері розгляду звернень громадян, які регулюються Законом України «Про звернення громадян».
II.Порядок доступу до публічної інформації 2.1. Доступ до публічної інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: на офіційному веб-сайті Приморського районного суду м. Маріуполя Донецької області (далі – веб-сайт Суду); на інформаційних стендах, що розміщені у приміщенні суду; будь-яким іншим способом. 2) надання інформації за запитами.
2.2. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду може бути обмежено відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Перелік відомостей, що належать до службової інформації, визначається в Додатку 1 до наказу голови суду від 10.06.2013 № 6-І «Про затвердження переліку відомостей, що становлять службову інформацію і можуть міститися в інших документах з організації діяльності суду».
III. Оприлюднення інформації 3.1. Особою, виконуючою обов’язки головного спеціаліста із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації (прес-секретаря), здійснюється збір публічної інформації, що відноситься до взаємодії із ЗМІ, та передається головному спеціалісту з інформаційних технологій для оприлюднення на веб-сайті Суду. Особою, виконуючою обов’язки головного спеціаліста із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації (прес-секретаря), здійснюється збір та оприлюднення публічної інформації, що відноситься до взаємодії із ЗМІ, у засобах масової інформації. 3.2. Головний спеціаліст з інформаційних технологій забезпечує оприлюднення на веб-сайті Суду інформації, передбаченої ч.1 ст.15 Закону. Інформація підлягає обов’язковому оприлюдненню не пізніше п’яти робочих днів із дня затвердження документа. 3.3. Інформація, яку необхідно оприлюднювати на веб-сайті, передається до головного спеціаліста з інформаційних технологій із зазначенням необхідної календарної дати оприлюднення документа і календарної дати оновлення інформації. 3.4. Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров’ю та/або майну осіб, і про заходи, що застосовуються у зв’язку з цим. 3.5. У приміщенні Суду на інформаційних стендах розміщується і оновлюється інформація: 1) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому головою суду, керівником апарату суду, заступником керівника апарату суду громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду; 2) реквізити сплати судового збору; 3) інші відомості.
IV.Порядок складання і подання запитів на інформацію 4.1. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом. 4.2. Запит може бути індивідуальним або колективним. 4.3. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. 4.4. Запит має містити: 1) ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі. 4.5. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів особа може подати запит шляхом заповнення відповідної форми запиту, яка знаходиться на веб-сайті Суду zr.su.court.gov.ua/sud1805/forma/. 4.6. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити Відповідальна особа, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я і контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
V. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію 5.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у канцелярії відповідно до Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної Республіки Крим та вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженою наказом ДСА України від 17.12.2013 року № 173 з урахуванням вимог цього Положення. Для реєстрації письмових запитів, що надійшли засобами поштового зв’язку, застосовується реєстраційна картка вхідного документа, що обробляється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду. 5.2. Запити отримують реєстраційну дату фактичного дня їх надходження до Суду. Запити, що надійшли після закінчення робочого часу, отримують реєстраційну дату надходження до Суду наступного робочого дня. 5.3. Запити, що надійшли в електронній формі, реєструються із застосуванням реєстраційної картки вхідної електронної пошти в автоматизованій системі документообігу суду після їх роздрукування на паперових носіях головним спеціалістом з інформаційних технологій. 5.4. Запити, що надійшли засобами факсимільного зв’язку, реєструються в такому ж порядку, що і письмові запити, які надійшли засобами поштового зв’язку. 5.5. На запитах, поданих особисто до Суду, проставляється штамп з вхідним номером та на другому примірнику запиту, на вимогу запитувача, на першому його аркуші проставляється штамп із зазначенням найменування розпорядника інформації та дати надходження. Така копія повертається запитувачу інформації. 5.6. Після реєстрації запити подають на резолюцію голові суду (або виконуючому його обов’язки судді). 5.7. Після повернення запиту з відповідною резолюцією у реєстраційну картку вхідного документа (або реєстраційну картку вхідної електронної пошти – якщо запит надійшов в електронній формі) вносяться дані щодо Відповідальної особи та строку виконання, після чого запит невідкладно передається на виконання до Відповідальної особи. Запити зі строком розгляду 48 годин передаються виконавцю негайно після накладення резолюції. 5.8. Після отримання запиту Відповідальна особа вносить його до журналу реєстрації запитів на публічну інформацію, де позначає літером індексації «I» та готує відповідь у строки, передбачені Законом. 5.9. Відповідь на запит узгоджується з головою суду (або виконуючим його обов’язки суддею) та керівником апарату суду (або виконуючим його обов’язки заступником) відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій і статус суддів». 5.10. Відповідь на запит може бути підписана Відповідальною особою. У разі відмови або відстрочки в задоволенні запиту відповідь підписується головою суду (або виконуючим його обов’язки суддею). 5.11. У разі надходження повторних запитів їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі журналу зазначається реєстраційний номер першого запиту. Повторними вважаються запити, у яких: 1) оскаржується відповідь на попередній запит; 2) повідомляється про несвоєчасну відповідь на попередній запит, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством строк розгляду і відповідь запитувачу не надавалась; 3) не надана відповідь по суті або надана не в повному обсязі на попередній запит; 4) звертається увага на інші недоліки, допущені при наданні інформації за попереднім запитом. Запити на інформацію одного й того ж запитувача з одного й того ж питання, що надійшли до суду, а також надіслані іншим адресатам, обліковуються за реєстраційними індексами першого запиту з порядковим номером, що проставляється через дріб, наприклад: І-26/17/1, І-26/17/2, І-26/17/3 тощо.
VІ. Порядок надання публічної інформації 6.1. Відповідь на запит надається не пізніше п’яти робочих днів з дня його отримання. Відповіді на запити підлягають обов’язковій реєстрації із застосуванням реєстраційної картки вихідного документа (або картки реєстрації вихідної електронної пошти – якщо запит надійшов в електронній формі), що обробляється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду. Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у Приморському районному суді м.Маріуполя. При наданні відповіді електронною поштою належно оформлений лист та копії документів відповідно скануються та відправляються запитувачу інформації головним спеціалістом з інформаційних технологій. 6.2. Відповідь на запит повинна містити достовірну, точну та повну запитувану інформацію. На запит надається відповідь або мотивована підстава відмови в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються: найменування установи, поштова адреса, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит. 6.3. Відповідальній особі надається право отримання будь - якої інформації, що знаходиться у володінні Суду, необхідної для підготовки відповіді на запит. 6.4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду такого запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів за погодженням із головою суду (або виконуючим його обов’язки суддею), яким накладено резолюцію. 6.5. Запитувач повідомляється про продовження строку розгляду у письмовій формі не пізніше 5 днів з дня отримання запиту. 6.6. Відстрочка в задоволенні запиту допускається, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. У разі відстрочки задоволення запиту Відповідальна особа не пізніше строку виконання, зазначеного у реєстраційній картці вхідного документа (або реєстраційній картці вхідної електронної пошти – якщо запит надійшов в електронній формі), готує проект листа на адресу запитувача. У листі має бути зазначено: 1) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту; 2) дата надсилання або вручення повідомлення про відстрочку; 3) причини, у зв’язку з якими запит не може бути задоволений у встановлений Законом строк; 4) строк, у який буде задоволено запит; 5) підпис (в порядку, передбаченому в абзаці другому п.5.10 цього Положення). 6.7. У разі якщо запит містить, зокрема, прохання надати інформацію, що не належить до публічної, вказаний запит реєструється та розглядається в порядку, передбаченому Законом України «Про звернення громадян», а відповідь може бути направлена заявнику окремо у строк, передбачений чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит. 6.8. Інформація на запит надається безкоштовно. Якщо запитувана інформація має обсяг більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання або друк документів, починаючи з першої сторінки. Заявнику в установленому цим Положенням порядку надсилається відповідь про вартість фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком запитуваних документів, реквізити Суду і порядок оплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат. 6.9. У випадку коли запитувана інформація належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді зазначається вид, найменування, номер, дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до такої інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, доступ до якої не обмежений. 6.10. Строком фактичного виконання завдання з розгляду запиту вважається дата та час реєстрації факту передачі запиту Відповідальній особі у реєстраційній картці вхідного документа (або картці реєстрації вхідної електронної пошти – якщо запит надійшов в електронній формі). 6.11. У разі порушення строків підготовки проекту відповіді запитувачу інформації Відповідальна особа протягом одного робочого дня інформує про цей факт голову суду (або виконуючого його обов’язки суддю) та керівника апарату суду (або виконуючого його обов’язки заступника) для вжиття заходів. 6.12. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) якщо Суд не володіє і не зобов’язаний відповідно до компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом; 3) особа, яка подала запит, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог щодо оформлення запиту, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону; 5) якщо інформація не є публічною і не регулюється Законом. 6.13. Відповідь Суду про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Якщо Суд не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності йому відомо чи має бути відомо, хто нею володіє, Відповідальна особа зобов’язана направити цей запит належному органу державної влади з одночасним повідомленням про це запитувача. 6.14. Відмова в задоволені запиту надається запитувачу в письмовій формі. У відмові в задоволенні запиту має бути зазначено: 1) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, відповідальної за розгляд запиту; 2) дата відмови; 3) мотивована підстава відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис (в порядку, передбаченому в абзаці другому п.5.10 цього Положення).
VII. Оскарження рішення, дії чи бездіяльності Відповідальної особи 7.1 Рішення, дії чи бездіяльність Відповідальної особи можуть бути оскаржені до голови суду (виконуючого його обов’язки судді) або до суду.
VIIІ. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації 8.1. Відповідальність за порушення у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України. 8.2. Посадові та службові особи суду не підлягають юридичній відповідальності, незважаючи на порушення своїх обов’язків, за розголошення інформації про правопорушення або відомостей, що стосуються серйозної загрози здоров’ю чи безпеці громадян, довкіллю, якщо особа при цьому керувалася добрими намірами та мала обґрунтоване переконання, що інформація є достовірною, а також містить докази правопорушення або стосується істотної загрози здоров’ю чи безпеці громадян, довкіллю. |